DONATEUR CENTRAAL

voor meer tevreden en loyale donateurs

Wij zijn ervoor goede doelen die streven naar een duurzame en betekenisvolle relatie met donateurs en samen meer impact willen maken. 

Van strategie tot uitvoering ondersteunen wij met onze diensten jouw organisatie in het creëren van een onderscheidende en gepersonaliseerde geefbeleving.

Waar kunnen we het beste bij helpen?

Ik wil een strategisch meerjarenplan & Roadmap om datagedreven en donateur centraal te werken.

Ik wil meer inzicht in de geefmotieven behoeftes, en verwachtingen van donateurs voor een duurzame relatie.

Ik wil de ideale donor journey en een stevig fundament om zelfstandig door te bouwen aan journeys die het verschil maken

Ik wil een donateurgerichte cultuur en medewerkers de kennis en skills bieden om de gever centraal te zetten

Strategie.

Donateur Centraal is dé manier om grote groepen mensen te betrekken en als goed doel je impact te vergroten. Dat is simpel gezegd, maar in de praktijk best een uitdaging voor veel organisaties. Een goede strategie is nu meer dan ooit cruciaal om de bestemming en koers te bepalen, alle collega’s aan boord te krijgen en stap voor stap te transformeren naar data-gedreven en donateurgerichte organisatie.

We zijn jouw sparringpartner en werken samen aan het formuleren, organiseren en creëren van betekenisvolle ervaringen voor jouw donateurs waardoor ze zich nog meer verbonden zullen voelen met de missie en jouw organisatie. 

  • Donateur Centraal Strategie
  • Onderscheidende donateursbeleving
  • Roadmap & Way of Working
  • Donateur Centraal Assesment
  • Donateursbeloftes

Inzicht.

Het vergaren van diepgaand inzicht in de geefmotieven, behoeftes, wensen en verwachtingen van donateurs is van cruciaal belang voor het succesvol bouwen en onderhouden van duurzame relaties. Weet jij precies aan welke knoppen je moet draaien om de emotionele en financiële betrokkenheid van donateurs te verhogen? 

Wij hebben een eigen onderzoeksmethodiek om te begrijpen wat jouw donateurs drijft en inzicht te krijgen in de krachten die hun geefgedrag stimuleren of juist tegenhouden. Zo stellen wij onze opdrachtgevers in staat om doeltreffende contactstrategieën en journeys te ontwikkelen.

Journeys.

Donateurs die langer blijven, meer geven, in actie komen en positief praten over de geefbeleving en jouw organisatie, dat is precies wat je bereikt met een goed ontworpen donor journey en waar wij bij goede doelen bekend om staan.

In 6 stappen de ideale donor journey is onze veelgevraagde journeymethodiek voor het verhogen van de emotionele en financiële betrokkenheid van donateurs. Dit is een bewezen methode van customer journey management in combinatie met behavioural design, waarbij de focus ligt op het ontwerpen van gewenst geefgedrag. We zien ‘fancy’ ontworpen journeys voorbijkomen,  maar wanneer donateurs niet het gewenste gedrag laten zien, schiet het z’n doel voorbij.   

De donor journey is waar je als organisatie het verschil kunt maken voor je donateurs, waar je de gewenste beleving creëert, van betekenis kan zijn en mensen echt aan je weet te binden. Stiekem doen we dit het liefst: betekenisvolle ervaringen creëren en samen meer impact maken!

Klik hier om meer te weten te komen over in 6 stappen de ideale journey.

Cultuur.

Wil je een donateurgerichte cultuur binnen je organisatie bevorderen en je medewerkers voorzien van de kennis en vaardigheden die nodig zijn om de donateur centraal te zetten? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Zonder een donateurgerichte cultuur en enthousiaste medewerkers heeft de transitie naar een data-gedreven organisatie waar de donateur centraal staat, geen kans van slagen. Het enthousiasmeren, informeren, inspireren en activeren van medewerkers is de basis om vanuit daar met de juiste kennis – houding – gedrag te bouwen cultuur waarin donateurs altijd op de eerste plaats komen.  

Wij hebben voor iedere organisatie een passend aanbod: van in-house masterclasses voor de hele afdeling of team, tot individuele open workshops en masterclasses waar je je voor kunt aanmelden. Ook is het mogelijk om samen een opmaat cultuurprogramma op te zetten waarin je als organisatie vanuit een roadmap stap voor stap kunt bouwen aan een donateurgerichte cultuur. 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie?

Plan een gratis 30 minuten durende online strategiesessie in.